top of page
Zoeken

Mediahuis lanceert -26 plus: een laagdrempelige abonnementsformule voor jongeren

Jongeren hebben honger naar nieuws. Hun eigen weg vinden in het nieuwsaanbod is echter niet altijd eenvoudig. Jonge mensen vinden de dagelijkse nieuwsstroom vaak overweldigend. Ze hoeden zich voor fake news en gaan op zoek naar kwalitatieve journalistiek met voldoende duiding. Er is bij jongeren bereidheid om te betalen voor nieuws, maar zij willen niet ‘vasthangen’ aan de beperking van een abonnement op één nieuwsmerk.



Mediahuis gelooft onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek die een positieve bijdrage levert aan heel de samenleving en dus ook aan de leefwereld van jongeren. Als belangrijke internationale mediagroep rolt Mediahuis projecten uit waarbij jonge mensen ingeschakeld worden om mee het nieuws te maken. De groep werkt aan nieuwe producten op maat van de nieuwe generatie. En uiteraard wordt ook naar mogelijkheden gekeken om haar bestaande nieuwsmerken zo goed mogelijk binnen het bereik van jongeren te brengen. In die optiek lanceert Mediahuis vandaag de jongerenformule -26 plus.


-26 plus is een handige leesformule met 1 toegang tot de 5 nieuwsmerken van Mediahuis. Het abonnement kost slechts 1 euro per week, het is maandelijks opzegbaar en de prijs blijft 3 jaar geldig. Met de formule -26 plus kunnen jongeren en jongvolwassenen tot 26 jaar onbeperkt alle online artikels lezen van De Standaard, Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg en De Gentenaar, ongeacht of men doorklikt vanuit Instagram, Facebook, TikTok of surft op de websites of in de apps van de 5 nieuwsmerken.


Koen Verwee, CEO Mediahuis België: “Volgend jaar trekken alle jongeren tussen 18 en 22 voor de eerste keer naar de stembus. We leren uit onderzoek dat jongeren een grote interesse hebben in correcte informatie en duiding over wat er gebeurt in de wereld, maar tegelijkertijd zeer prijsbewust zijn waardoor ze enkel gratis nieuws consumeren. Daarom lanceren we deze formule. Voor de prijs van een halve pint per week kunnen ze voortaan onbeperkt betrouwbare journalistiek consumeren.”


Benjamin Dalle, Vlaams Minister van Media: “Door het veranderende mediagebruik is het een uitdaging om het nieuws aantrekkelijk te houden voor jongeren. Kranten zijn een belangrijk instrument in de strijd tegen desinformatie. Daarom is het essentieel om de jeugd te betrekken bij het Vlaamse krantenaanbod. Met dit initiatief geeft Mediahuis een goede voorzet. Hopelijk vinden onze jongeren massaal de weg naar dit aanbod.”


De nieuwe abonnementsformule -26 plus wordt gelanceerd op 25 september. Meer info op www.plus.be/min26


Opmerkingen


bottom of page